Van concept naar klant

Kwaliteit tijdens elke fase
Onze idealen en het feit dat we trots zijn op datgene wat we produceren, zullen ertoe blijven leiden dat onze auto’s van de hoogste kwaliteit zijn, lang meegaan en goede milieuprestaties leveren. Dit heeft betrekking op elke fase van het productieproces, van design, ontwikkeling en productie tot en met het gebruik door de klant.
  • Kwaliteit in design 

    Het bouwen van auto’s van de allerhoogste kwaliteit begint al in het designproces. De ontwikkelingsfase van een nieuw product of onderdeel is een cruciaal moment om eventuele problemen te signaleren en op te lossen. Vroegtijdig maatregelen nemen kan voorkomen dat er grotere en complexere problemen ontstaan naarmate het moment van productie dichterbij komt.

  • Intensief testen

    Om te begrijpen hoe onze auto’s presteren wanneer klanten ermee rijden, voeren we grondig onderzoek en rijtests uit, zowel in het laboratorium als op openbare wegen. Elk nieuw model wordt intensief getest, met behulp van software, laboratoriumonderzoek en vele duizenden kilometers rijden, onder extreme omstandigheden. De verzamelde informatie wordt onderzocht om te kunnen garanderen dat de auto’s uitstekende prestaties leveren zodra onze klanten ermee de weg opgaan.

  • 40 keer rond de wereld

    Vele duizenden testkilometers op openbare wegen.

  • > 100°C verschil

    Testen onder extreme omstandigheden.

  • 100% zeker

    Alle verzamelde gegevens worden onderzocht om perfecte prestaties te garanderen.

Europese duurzaamheidstest

De Europese Duurzaamheidstest is een grondig onderzoek van de prestaties van onze modellen, in verschillende klimaten en op alle soorten ondergrond die er in Europa te vinden zijn. Elk nieuw model legt meer dan 100.000 kilometer af, van het Poolgebied in het noorden van Zweden, tot slecht wegdek in Rusland en het gladde asfalt van de snelle Duitse Autobahn. De aldus verkregen data wordt geanalyseerd om eventuele problemen in kaart te brengen, zodat we aanpassingen en verbeteringen kunnen doorvoeren voordat de auto in de showroom arriveert. 

  • Kwaliteit in ontwikkeling

    Vroegtijdig maatregelen nemen kan voorkomen dat er grotere en complexere problemen ontstaan naarmate het moment van productie dichterbij komt. Wij gebruik een methodiek met de naam ‘Design Review Based on Failure Mode’ (DRBFM) om proactief en preventief te kunnen handelen. Ontwerpers richten zich op wijzigingen, kijken kritisch naar eventuele probleempunten en maken gebruik van kennis die ze hebben opgedaan bij eerdere projecten. Vervolgens werken zij aan designoplossingen die kritisch worden bekeken door onze experts en specialisten. Onze jonge technici krijgen gerichte training in DRBFM om de technische expertise te ontwikkelen die ze nodig zullen hebben om toekomstige uitdagingen het hoofd te kunnen bieden.

  • Maximaal 48u

    48 uur na een melding van een dealer voor veiligheidsgerelateerde problemen.

  • 100% rapportages gedeeld

    100% van alle door klanten ingediende rapportages wordt geanalyseerd.

  • 100% klanttevredenheid

    Volledige klanttevredenheid in elke fase: kwaliteit in werk, kwaliteit in product, sales en service.


  • Kwaliteit verzekerd bij elke auto

    We investeren in mensen, opleiding en in werkmethodes om ervoor te zorgen dat elke auto die we maken van de allerbeste kwaliteit is. En dat deze in elk opzicht voldoet aan de hoge eisen die we stellen, of die zelfs overtreft. Elke medewerker aan de productielijn is in elke fase even verantwoordelijk voor kwaliteit. Deze persoonlijke betrokkenheid bij het werk komt tot uiting in de kwaliteitscontrole die we uitvoeren voordat een auto de fabriek verlaat.


  • Hoogopgeleid personeel

    We bieden al onze medewerkers uitgebreide training en opleiding. Dit loopt uiteen van stageplekken voor jonge mensen tot het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden voor mensen die langer in dienst zijn. Ervaring en kennis die van generatie op generatie wordt doorgegeven en die ons streven naar kwaliteit extra versterkt. De medewerkers die de vele duizenden door ons voorgeschreven controles uitvoeren, zijn trots op hun werk en op de wetenschap dat elke klant zeer tevreden is over de veiligheid en kwaliteit van de auto.


  • Verbeteren door te luisteren

    Ons streven naar kwaliteit houdt niet op wanneer we een auto overdragen aan de klant. Door middel van terugroepacties en onderzoek naar klanttevredenheid, zorgen we ervoor dat eventuele kwaliteitsproblemen herkend worden, en waar nodig worden aangepakt. We luisteren altijd naar wat klanten ons te zeggen hebben, en luisteren naar hun mening en ervaringen om eventuele verbeteringen door te voeren. Via onze dealers en leveranciers verzamelen we feedback en data. Ook kijken we aandachtig naar meningen van klanten op platforms van derde partijen, zoals dagbladen, magazines en online publicaties.