Kwaliteit

Kwaliteit is overal, in alles
Onze missie is om ongemak voor onze klanten tot een minimum te beperken. Daarom zijn onze klanten bepalend voor onze kwaliteit. Het is een missie die nooit stopt, geheel in de geest van Kaizen.
  • De stem van onze klanten

    Onze klanten zijn de belangrijkste mensen om naar te luisteren wanneer we de betekenis van Toyota-kwaliteit willen begrijpen. Door hun onafhankelijke mening en ervaringen met hun auto’s weten we of we onze kwaliteitsdoelstellingen realiseren. De feedback van onze klanten geeft ons de concrete informatie die we nodig hebben om onszelf te verbeteren en om steeds betere auto’s te kunnen produceren. 

  • De stem van onze medewerkers

    De mensen die in onze productielocaties over de hele wereld werken, zijn uitgesproken trots op wat ze doen. Hun streven om hun werk zo goed mogelijk te doen is cruciaal om er zeker van te zijn dat we onze klanten bedienen met producten van de allerhoogste kwaliteit. Elke medewerker is zich bewust van het belang om nooit inferieure kwaliteit toe te laten tot de volgende fase van het productieproces. Dat betekent dat we problemen aanpakken zodra deze zich voordoen, om te voorkomen dat deze uitgroeien tot grotere problemen. Deze benadering hanteren we in al onze bedrijfsprocessen, van R&D tot productie, after-sales en zelfs voor onze medewerkers op kantoor.

"Kwaliteit is het resultaat van de inspanningen van iedereen.”.

Peter Rade, Vice President Quality of Toyota Motor Europe

  • Kwaliteit is overal, in alles

    Kwaliteit stellen we voorop bij alles wat we doen. Vanuit de filosofie van Kaizen kijken we altijd waar we nog verbeteringen kunnen doorvoeren. Zo kunnen we er zeker van zijn dat we klanten bedienen met producten en diensten van de allerhoogste kwaliteit. In onze transitie naar een mobiliteitsbedrijf blijven we trouw aan onze reputatie van kwaliteit, en blijven we in alles wat we doen hetzelfde kwaliteitsniveau nastreven. Dit heeft bijvoorbeeld betrekking op de wijze waarop we in een steeds digitaler wordende wereld met klanten omgaan, maar ook op het bereiken van een CO2-neutrale bedrijfsvoering.


  • Onze kwaliteitsfilosofie

    Onze benadering van kwaliteit is gebaseerd op de Jikotei Kanketsu filosofie: ‘om ervoor te zorgen dat defecten nooit worden meegenomen naar het volgende proces.’ Dat betekent dat elke medewerker, elk lid van een team verantwoordelijk is voor de kwaliteit van zijn of haar werk. Iedereen, inclusief de medewerkers in de fabriek, kan melding maken van een probleem in een onderdeel of proces en de productie stopzetten zodat er een oplossing kan worden gevonden. Dit resulteert in een consistente kwaliteit in elke fase van elk proces.


  • Vraag vijf keer ‘waarom’

    We streven naar ‘nul defecten’ in al onze productieprocessen. Problemen bieden ons een kans om verbeteringen door te voeren en goede kwaliteit te leveren. Daarom is het belangrijk om de oorzaak van een probleem te vinden, zodat we het probleem oplossen en voorkomen dat het zich opnieuw voordoet. Daarom stellen we bij alles wat we doen vijf keer de vraag ‘waarom’. 

  • Van concept tot klant

    Onze idealen en het feit dat we trots zijn op datgene wat we produceren, zullen ertoe blijven leiden dat onze auto’s van de hoogste kwaliteit zijn, lang meegaan en goede milieuprestaties leveren. Dit heeft betrekking op elke fase van het productieproces, van design, ontwikkeling en productie tot en met het gebruik door de klant.

  • Reputatie en historie van kwaliteit 

    Toyota heeft vanaf het begin prioriteit gegeven aan de kwaliteit van de producten en diensten. Door de jaren heen introduceerden we principes en processen om ervoor te zorgen dat we onze kwaliteit telkens weer verbeteren.