Nul ongelukken

Ons ultieme doel: een toekomst zonder dodelijke slachtoffers of gewonden in het verkeer
Jaarlijks komen er wereldwijd 1,35 miljoen mensen om in het verkeer. Door onze sterke focus op ‘Safety First’, willen we dit grote aantal helpen te reduceren tot nul. 
  • Hoogste veiligheidsnorm

    Om de doelstelling van nul verkeersongevallen te bereiken, houden geavanceerde rijhulpsystemen alles in de gaten wat er in het verkeer rond een Toyota gebeurt. Om onze auto’s nog veiliger te maken, zijn we bezig om autonome rijfuncties te integreren op basis van Mobility Teammate Concept: het geloof dat mensen en auto’s die via connected systemen en AI met elkaar in verbinding staan, het verkeer veiliger maken. Om de passieve veiligheidsvoorzieningen te verbeteren die mensen helpen beschermen bij een onverhoopte aanrijding, bestuderen we ongevallen en zelfs potentiële ongevallen uit het verleden met behulp van onze revolutionaire THUMS (Total Human Model for Safety) technologie.

  • Veiligheid in alledaagse situaties

    Houden de veiligheidsgordels u op uw plek wanneer u betrokken raakt bij een aanrijding? Welk effect heeft de botsing op uw lichaam? Met oog op veiligheid in alledaagse situaties analyseren we echte ongevallen, waarna we de opgedane kennis toepassen in ontwikkelingen op het gebied van passieve veiligheid. Natuurlijk, verbeterde of nieuwe technologie kunnen we niet op mensen testen. En traditionele dummy’s voor botsproeven komen alleen in gewicht en lengte overeen met menselijke lichamen, en niet met de complexe wijze waarop mensen bij gevaar instinctief bewegen. Voor die uitdaging hebben we een oplossing gevonden Met het virtuele menselijke simulatiemodel THUMS (Total Human Model for Safety). 

  • THUMS – ‘s werelds meest geavanceerde virtuele menselijke model 

    Dankzij THUMS begrijpen we het echte letsel dat mensen in geval van een aanrijding kunnen oplopen. Deze virtuele dummy heeft een aantal gemeenschappelijke kenmerken met het menselijk lichaam, zoals botten, spieren en inwendige organen. Het kan een zittende of lopende man zijn, een vrouw of een kind, en van verschillende leeftijden. Deze complexiteit en flexibiliteit maakt THUMS een van de meest geavanceerde systemen om letsel als gevolg van externe krachten te simuleren en analyseren. In 2015 werd een functie toegevoegd waarmee een virtuele bestuurder of passagier zich schrap kan schrap zetten bij een naderende botsing; de daarbij gemaakte subtiele bewegingen kunnen van invloed zijn op potentieel letsel. 

  • Onze technologie voor iedereen beschikbaar maken

    THUMS kan voor meerdere toepassingen worden gebruikt, zelfs buiten de auto-industrie. Als verantwoordelijke fabrikant die als doel heeft om geluk voor iedereen te creëren, hebben we THUMS gratis aan iedereen beschikbaar gesteld. Het systeem wordt gebruikt door andere grote autofabrikanten als Audi, Volvo, Renault en Daimler, alsmede door leveranciers en fabrikanten van componenten en onderdelen.

    Daarnaast heeft NASA het systeem gebruikt tijdens het designproces voor Orion, een ruimtevaartuig dat de mens naar Mars moest brengen. THUMS heeft ook goede diensten bewezen bij het veiliger maken van raceauto’s, het voorkomen van doorligplekken in bedden, bij het ontwerpen van tennisrackets en betere helmen voor American Football, en zelfs schoenen die blessures voorkomen.