Elektrificatie

Continue innovaties voor een CO2-neutrale toekomst
We zijn er trots op dat we al 25 jaar de rol van pionier vervullen met de ontwikkeling van geëlektrificeerde voertuigen die bijdragen aan een beter milieu door CO2-besparende technologie grootschalig op de markt te brengen. Na ruim 2,5 decennia investeren ontwikkelen we nu het meest complete gamma van geëlektrificeerde voertuigen.
  • Streven naar CO2-neutraliteit voor iedereen 

    Om dat sneller te bereiken, denken we dat meerdere technologische oplossingen noodzakelijk zijn. Uiteindelijk zal de markt bestaan uit emissievrije batterij-elektrische voertuigen (BEV) brandstofcel (Fuel Cell) elektrische voertuigen (FCEV) en andere technologieën. Als gevolg van gebrekkige infrastructuur of marktbeperkingen heeft op dit moment niet iedereen toegang tot volledig emissievrije voertuigen, reden waarom wij elektrische en hybride voertuigen bieden, met aandrijflijnen op basis van een brandstofcel, batterij of een combinatie van een verbrandingsmotor en elektromotor. Het toegankelijk maken van meerdere technologieën is een meer inclusieve route op weg naar CO2-neutraliteit, die ons in staat stelt om nu reeds te werken aan het reduceren van CO2-emissies in de samenleving. 

‘Hoewel Toyota hard werkt om miljoenen batterij-elektrische voertuigen beschikbaar te maken voor klanten, kunnen we wereldwijd de grootste CO2-reductie realiseren door alle mogelijke middelen te benutten, inclusief Hybride, Plug-in Hybride, Battery Electric en Fuel Cell Electric voertuigen, waarbij elk afzonderlijk maximaal gebruikmaakt van infrastructuur en de marktomstandigheden in de betreffende region, met eveneens aandacht voor de beperkte voorraad en beter wordende prestaties van batterijen.’

Gill Pratt, TMC Chief Scientist & Toyota Research Institute CEO
  • 20 miljoen geëlectrificeerde voertuigen verkocht 

    Onze visie om voertuigen met lage emissies breed beschikbaar te maken, begon in 1997 met de Prius, ‘s werelds eerste in serie geproduceerde hybride auto. In 2015 lanceerden we de Mirai, ’s werelds eerste in serie geproduceerde auto met brandstofcel. Recentelijk breidden we het gamma van Toyota verder uit met Plug-in Hybride voertuigen en meer batterij-elektrische (BEV) modellen. Tot op heden verkochten we wereldwijd meer dan 20 miljoen geëlektrificeerde voertuigen, waarvan vier miljoen in Europa. Daarmee werd in totaal meer dan 160 miljoen ton CO2 bespaard. Toyota blijft innoveren in technologie, met onder meer significante investeringen in toonaangevende technologie voor batterijen, zoals solid-state batterijen, en geavanceerde elektromotoren en verder verbeterde elektronica. 

  • Toegankelijke technologie voor iedereen

    We willen elektrische en hybride auto’s bereikbaarder maken om de wensen van alle Europeanen voor minder CO2-emissies waar te maken. Om deze doelstelling te bereiken, hebben we meer dan 24.000 patenten voor geavanceerde technologieën voor elektrificatie, gratis ter beschikking gesteld. Tot deze patenten horen ook de belangrijkste systemen van elk type van onze geëlektrificeerde modellen - HEV's, PHEV's, BEV's en FCEV's.

  • 66%

    Toyota Motor Europe geëlektrificeerde mix in % totale verkopen

  • 55

    Geëlektrificeerde modellen op de markt in 2025

  • 10

    Zero Emission Vehicle EVs in 2025

  • 50%

    Zero Emission Vehicle in 2030

  • Hybride voertuigen

    Onze transformatie richting elektrificatie komt voort uit onze expertise van meer dan 25 jaar als pionier en marktleider in hybride technologie.

  • Plug-in hybrid voertuigen

    Onze plug-in hybride voertuigen combineren batterij-elektrisch rijden met Full Hybrid technologie. Zo profiteren klanten van emissievrij rijden, gecombineerd met langere ritten zonder zorgen over hun actieradius. 

  • Batterij-elektrische voertuigen

    De batterij-elektrische voertuigen van Toyota zijn een belangrijk onderdeel in onze strategie voor CO2-neutraliteit. Naarmate het aanbod van emissievrije voertuigen van Toyota groeit, zullen we onze klanten betaalbare batterij-elektrische voertuigen bieden in alle marktsegmenten. 

  • Brandstofcel elektrische voertuigen

    Brandstofcel (Fuel Cell) elektrische voertuigen (FCEVs) op waterstof in het CO2-vrij maken van mobiliteit en de economie als geheel. Deze voertuigen zijn cruciaal om emissievrije voertuigen op de markt te brengen, van de Mirai en lichte bedrijfswagens tot vrachtwagens en bussen.

  • Batterijen

    Toyota heeft decennia aan ervaring met de ontwikkeling en producties van batterijen voor verschillende soorten voertuigen. We benutten deze kennis en ervaring om klanten van dienst te zijn met de betrouwbare technologie die nodig is voor hun elektrische toekomst.

Disclaimer

Een geëlektrificeerde auto is een auto die volledig of tot op zekere hoogte wordt aangedreven door een of meer elektromotoren. Sommige geëlektrificeerde auto’s, waaronder hybrides en plug-in hybrides, hebben ook een benzinemotor. Andere, zoals de Toyota bZ4X, zijn batterij-elektrisch.