In Spanje konden Nederlandse automedia voor het eerst kennismaken met de nieuwe Yaris Hybrid 130. De nieuwe aandrijflijn werd uitgebreid getest op de bochtige bergwegen rond Barcelona. Hier een greep uit de eerste reviews.
Automedia maken kennis met nieuwe Toyota Yaris
Op pad met de Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Meer gemak om te presteren
Autozine is onder de indruk van de nieuwe, krachtigere hybride aandrijflijn: “In de praktijk vertaalt het extra vermogen zich niet alleen in betere prestaties, maar vooral in meer gemak om te presteren. In de stad geeft dat meer rust en bijvoorbeeld invoegen op de snelweg kost veel minder moeite.”
Vertrouwenwekkend gevoel
Daarnaast krijgen ook het platform en weggedrag complimenten: “Bij een dynamisch uiterlijk hoort een dynamisch weggedrag en daarom staat de Yaris op het zogenaamde TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Dit is relatief licht en extra stevig. Daarom reageert de Yaris alert op het stuurwiel en dat geeft een vertrouwenwekkend gevoel.”
Lees de volledige test van Autozine.
(Opens in new window)
Meer trekkracht
Ook InstaAutoVlog rijdt met de Yaris Hybrid 130 Launch Edition en gaat uitgebreid in op de nieuwe uitvoeringen en de nieuwe hybride aandrijflijn. “Je voelt dat hij bij een lager toerental nog meer trekkracht heeft gekregen en dat hij er geen moeite mee heeft om zelfs in de bergen rond Barcelona de Yaris vlot op gang te helpen.”
Heel fijne metgezel
De Yaris blijft volgens InstaAutoVlog dan ook een prettige auto om dagelijks mee op pad te gaan: “Wat je er ook mee doet, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom of een langere rit op de snelweg, het is een heel fijne metgezel.”
Bekijk de volledige review van InstaAutoVlog.
(Opens in new window)
Prettiger dan voorheen
Auto Review vindt de Yaris als Hybrid 130 nog prettiger rijden dan voorheen. “Met zijn extra power ontpopt de Yaris Hybrid 130 zich niet onmiddellijk tot de nachtmerrie van het Nederlandse stratenmakersgilde, maar het wordt er wel een prettiger rijdende auto van.”
Fijn bij het invoegen
“De roffelende driepitter schiet minder snel in de stress als je wat extra gas geeft en beloont je met iets vlottere sprints. Je zit in 9,2 in plaats van 9,7 seconden op de 100 km/h, en ook de tussensprint van 80 naar 120 km/h gaat een halve seconde sneller (7,5 in plaats van 8,0). Dat laatste is vooral fijn bij het invoegen op de snelweg.”
Lees de korte review van Auto Review hier.
(Opens in new window)