Autoweek: sterke comeback Toyota Corolla

Toyota Corolla Touring Sports gaat strijd aan met Peugeot 308 SW en de Ford Focus Wagon

De Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid maakt veel indruk met zijn interieurruimte, zijn hybride aandrijflijn, zijn lage verbruik en zijn uitstoot. Deze eigenschappen zijn heel aantrekkelijk voor de zakelijke rijder die een auto wil met een lage bijtelling.

  • Snel en zuinig

    Autoweek zette de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid tegenover de Peugeot 308 SW en de Ford Focus Wagon. De krachtigste hybride Corolla blijkt een vlotte auto. Dankzij de elektromotor en de cvt sprint hij het snelst van allemaal vanuit stilstand naar 100 km/uur (ongeveer acht seconden) en ook inhalen doet hij het vlotst. De bestuurder hoeft het gaspedaal maar hooguit een kwart in te trappen om te profiteren van de enorme trekkracht van de elektromotor, terwijl de benzinemotor dan in zijn ideale toerengebied werkt en weinig brandstof verbruikt. “Want zuinig, dat ís de Corolla!”, aldus Autoweek.

  • Snel en zuinig

    Autoweek zette de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid tegenover de Peugeot 308 SW en de Ford Focus Wagon. De krachtigste hybride Corolla blijkt een vlotte auto. Dankzij de elektromotor en de cvt sprint hij het snelst van allemaal vanuit stilstand naar 100 km/uur (ongeveer acht seconden) en ook inhalen doet hij het vlotst. De bestuurder hoeft het gaspedaal maar hooguit een kwart in te trappen om te profiteren van de enorme trekkracht van de elektromotor, terwijl de benzinemotor dan in zijn ideale toerengebied werkt en weinig brandstof verbruikt. “Want zuinig, dat ís de Corolla!”, aldus Autoweek.

“WANT ZUINIG, DAT ÍS DE COROLLA!”

Uitgebreide standaarduitrusting

De hybride Corolla heeft een uitgebreide uitrusting, met standaard automatische transmissie, adaptieve cruisecontrol en vrijwel alle denkbare veiligheids- en assistentiesystemen. Bovendien voorziet Autoweek een uitstekende restwaarde. En Autoweek denk dat het een sport wordt om zo zuinig mogelijk te rijden.