Extreemdesign

“Het was mijn missie om een auto te ontwerpen die zowel visueel als fysiek in de smaak zou vallen bij liefhebbers van autosport", aldus Chief Designer Nobuo Nakamura. “Door een voorin geplaatste zescilinder lijnmotor te combineren met achterwielaandrijving – een combinatie die tegenwoordig nog maar zelden voorkomt – was ik in staat om buiten de voor Toyota bestaande grenzen te treden”, aldus Nobuo Nakamura, Chief Designer van Toyota.

Kunst op wielen

Een krachtig silhouet met verleidelijke welvingen en gedurfde lijnen die de zintuigen prikkelen. Door aerodynamica uit de autosport te combineren met een eigentijds, krachtig design is de GR Supra niet zomaar een sportauto – het is een kunstwerk op wielen. Imposante 19" velgen* van gesmeed lichtmetaal en karakteristieke koplampen met zes LED’s verraden het race-DNA van de GR Supra. De mistlamp en achteruitrijlichten bestaan uit kleine LED’s die zijn gegroepeerd in het midden van de achterbumper.
*i.c.m. 3,0 liter motor.

Aerodynamica uit de racesport

Vanuit de eigen ervaring binnen de internationale autosport speelde TOYOTA GAZOO Racing een cruciale rol bij het fijnslijpen van de prestaties van de Toyota GR Supra. Het design van de auto combineert dan ook optimale aerodynamische eigenschappen.

Aerodynamische onderzijde

Een volledig vlak afgewerkte onderzijde vermindert opwaartse krachten. Daarbij zorgen luchtgeleiders onder het chassis voor extra stabiliteit bij hogere snelheden.