MyToyota Connected Services
Met de MyToyota app op je smartphone haal je alles uit je hybride Toyota, van het checken van de status van je auto tot het vooraf instellen van de temperatuur in het interieur.
Toyota is al meer dan 25 jaar pionier op het gebied van hybride technologie. Inmiddels maken meer dan 15 miljoen tevreden rijders wereldwijd gebruik van een hybride van Toyota. De nieuwste, vijfde generatie van hybride Toyota's combineert een elektromotor en een benzinemotor in een aandrijflijn die het beste van twee werelden biedt. Het resultaat: indrukwekkende prestaties, een lager brandstofverbruik en een vrije actieradius.
Vul de tank bij het benzinestation met benzine, zoals je gewend bent.
De batterij drijft één of meerdere elektromotoren aan, die op hun beurt de wielen aandrijven en de auto in beweging brengen.
De verbrandingsmotor levert vermogen voor langere afstanden, en laadt tijdens het rijden tevens de batterij op.
Wanneer je remt en de auto snelheid begint te minderen, wordt energie die anders verloren zou zijn gegaan, omgezet in elektrische energie om de batterij mee op te laden.
Met de MyToyota app op je smartphone haal je alles uit je hybride Toyota, van het checken van de status van je auto tot het vooraf instellen van de temperatuur in het interieur.
Een hybride auto beschikt over een verbrandingsmotor en een elektrische aandrijflijn. Beide krachtbronnen kunnen gecombineerd of onafhankelijk van elkaar worden gebruikt, afhankelijk van de situatie.
Een hybride rijdt onder bepaalde rijomstandigheden op elektrische energie, zoals tijdens het optrekken en rijden met lage snelheden. Zodra de batterij leeg raakt, wordt deze tijdens het rijden opgeladen met overtollig vermogen van de verbrandingsmotor.
De hybrides van Toyota zijn uitgerust met technologie om de batterij tijdens het rijden automatisch op te laden*. Omdat extern opladen niet nodig is, hoef je je geen zorgen te maken over je actieradius en hoeft je auto ook niet aan de stekker.
*Door bij het uitrollen en afremmen energie terug te winnen, wordt de kleine batterij weer opgeladen tijdens het rijden. De elektromotor fungeert op deze momenten als een dynamo. Ook zal aanvullend de benzinemotor bijspringen wanneer nodig om de batterij bij te laden.
1. Gebaseerd op het gemiddelde percentage van in EV-modus afgelegde ritten van ongeveer 117.196 Yaris Hybrid rijders in Engeland, geregistreerd tussen 1 januari 2023 en 30 juni 2023. In totaal legden deze rijders gezamenlijk ongeveer 155 miljoen kilometer af. De resultaten kunnen worden beïnvloed door weers- en rijomstandigheden. Het daadwerkelijk behaalde percentage kan worden beïnvloed door factoren als locatie, rijstijl, rij- en weersomstandigheden en het specifieke hybride model. De in EV-modus gereden tijdsduur en afgelegde kilometers zijn gebaseerd op een brandstofverbruik < 0.001 L, waarbij die waarde wordt gedeeld door respectievelijk de totale rijtijd of afgelegde rijtijd. Toyota geeft geen garantie over de nauwkeurigheid van de gegevens en is niet aansprakelijk voor enige toepassing van deze gegevens, alleen de lezer is verantwoordelijk voor op basis van deze informatie gemaakte beslissingen. Toyota is op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele consequenties, direct of indirect, die hieruit voortvloeien.
2. Een hybride Toyota combineert het vermogen van een efficiënte benzinemotor met dat van één of meerdere elektromotoren. Zo laadt een hybride van Toyota de batterij zelf op tijdens het rijden, remmen en uitrollen. Je kunt korte afstanden volledig elektrisch rijden zonder de batterij te hoeven bijladen, en zonder zorgen over je actieradius omdat de benzinemotor de aandrijving overneemt zodra de batterij leeg is.
3. Een geëlektrificeerde auto is een auto die volledig of tot op zekere hoogte wordt aangedreven door één of meer elektromotoren. Sommige geëlektrificeerde auto’s, waaronder hybrides en plug-in hybrides, hebben ook een benzinemotor en schakelen tijdens het rijden soepel tussen beide krachtbronnen. Andere, zoals de Toyota bZ4X, zijn batterij-elektrisch.